Forbesøg på Fjordskolen
Forbesøg på Fjordskolen
onsdag 14. juni 2023
Inden vores besøg på Fjordskolen i Kruså, skulle vi gøre os nogle overvejelser omkring vores didaktiske planlægning af de aktiviteter vi ville udføre til festivalen.
Med vores didaktiske planlægning ønsker vi at tilrettelægge nogle aktiviteter, som er i øjenhøjde med vores målgruppe på stedet, da vi meget gerne vil fange deres interesse og give dem muligheden for at være deltagende.
Så bag vores didaktiske planlægning ligger teoretikeren Aaron Antonovskys teori omkring oplevelsen af sammenhæng, det som bliver betegnet som OAS.
Den dækker nemlig over at den læring som vi skal videregive til børnene, skal opfattes som begribelig, håndterbar og meningsfuld, hvilket vil komme til at fremme børnene på Fjordskolens læringsprocesser og deres motivation for at deltage i aktiviteterne.
Da det jo er en gruppe børn med forskellige udfordringer, så tænker vi at en god ide ville være at lave en overskuelig struktur for dem som f.eks. kunne være piktogrammer.
Samt vil vi gerne have, at der er så lidt rod som muligt omkring os, da det skaber mindre stress omkring børnene, så de kan fokusere på at have det sjovt og være inkluderet så meget som de nu kan følge med til.
Vi har også nogle overvejelser omkring hvor meget dialog der skal være og hvor om hvor højt vores energi niveau skal være både inden, under og efter.
Så ankom vi til Fjordskolen
Vi skulle mødes på Fjordskolen efter vores spisepause.
Fjordskolen er der hvor vi skal afholde festival d. 29 august 2023
Vi blev mødt af Søren, som ville give os en rundvisning på den smukke skole.
Søren har været lærer på stedet i 6 år, så han har godt styr på stedet og de udfordringer, som børnene render med i dagligdagen.
Vi blev vist rundt både på udearealerne, men også noget af skolen.
Her fremlagde Søren lidt omkring de forskelige muligheder der var på grunden, ift. vores planlægning af vores aktiviteter, som skal udføres til festivalen.
Vi sluttede af indendørs, med et powerpoint som fortalte os lidt om de 4 forskellige afdelinger på stedet, samt hvad mange af deres udfordinger var på de forskellige afdelinger.
Kommentarer
Send en kommentar