Biotop

 Vi har valgt et Biotop i Sønderborg ude ved Katrinelunden. Vi valgte dette sted da der er et lille vandområde, så vi på den måde kunne finde dyr og planter fra både vand og land. Vandet var dog helt udtørret, dette bærer vores fund af dyr og planter også præg af. 

 

Tegning af biotopen:





Dyr på biotopen
På biotopen har vi fundet en masse forskelligt dyreliv. Vi har fundet både levende dyr, og tegn på andre dyr, som vi ikke har set. 








Som det ses på billederne har vi fundet muldvarpeskud, og noget vi vurdere kan ligne harelort, som tegn på dyreliv. Derudover har vi også fundet en masse levede dyr:
  • Græshopper
  • Spyfluer 
  • Sneglehus 
  • Bladloppe
  • Skovsnegle 
  • Humlebi
  • Sommerfugle 
  • Mejre
  • Edderkopper


Planter på biotopen
Store dele af biotopen er dækket af græs, og så er der forskellige træer, buske og planter, både dem der trives på land med også nogle der trives i vand som f.eks. siv. 



Blandt de planter vi fandt på biotopen er der
  • Gåsepotentil
  • Mirbellatræ 
  • Grå pil/ Pil
  • Butbladet skræppe 
  • Brombærbuske 
  • Siv 
  • Eng forglemmigej












Kommentarer

  1. Det har I fint styr på :-)
    Ida

    SvarSlet
  2. Jeg synes ikke jeg kan finde beskrivelsen af jeres biotop aktiviteter (måske overser jeg noget...):
    Pædagogiske aktiviteter på biotopen
    Afprøv 2 forskellige aktiviteter med afsæt i mulighederne på jeres biotop.


    Beskriv de aktiviteter, I har afprøvet på jeres biotop - anvend foto /film til at fastholde forsøg, processer, produkter mm. på jeres blog
    Beskriv og begrund jeres pædagogisk-didaktiske overvejelser i forbindelse med jeres aktiviteter. Formuler mål for børnenes/borgernes udbytte. Brug grundbøgerne til at underbygge jeres argumenter og anvend evt. en didaktisk model
    Vh Ida

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Dyrehold opgave D

Dyrehold - opgave A

Dyrehold opgave C